Dodge SRT Viper Forums : ViperAlley banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
1 Posts
Discussion Starter · #1 ·
HI Viper fans.
Im Italian and finally next month I will buy a 1997 doge viper GTs
I like this car from when i was children and finally i have find a Viper that i like in italy.
The problem is that : in italy the Viper doesn't have 450Hp but only 386Hp....this because in italy we have another emission standards and the italy model of viper is limited on the headers and exhaust,but i want change it (headers and exhaust) please you could tell me wich is the best headers and exhaust for a 1997 GTS???? wich is the more powerful???
Best thanks to all

Ciao

Pierpaolo :flag:

·
Registered
3,474 Posts
pierpaolo said:
HI Viper fans.
I like this car from when i was children and finally i have find a Viper that i like in italy.
The problem is that : in italy the Viper doesn't have 450Hp but only 386Hp....this because in italy we have another emission standards and the italy model of viper is limited on the headers and exhaust,but i want change it (headers and exhaust) please you could tell me wich is the best headers and exhaust for a 1997 GTS???? wich is the more powerful???
Best thanks to all

Ciao

Ciao, Pierpaolo! Mi chiamo Paolo Castellano e voglio dire che la B$B e miglore ghe la Belanger(e fatto tutto alla stainless invece di quello di mild steel) ma e un po piu difficile installare sulla macchina. Io ho una 1996 GTS con tanti modificationi. Io penso che devi fare uno email a Nadine nella UK. Lei ha cambiato qulache cose per fare la sua GTS uguale alla 450 cavalli GTS Americano.
Buona fortuna in prendere la Viper GTS! Questo photo e un' idea per te quando sei sull'autostrada e stai facendo le corse con i Ferrari!

Attachments

·
Registered
6,481 Posts
Paolo Castellano said:
pierpaolo said:
HI Viper fans.
Best thanks to all

Ciao

I don't know who you think you are, but I don't appreciate you talking about my Mother as such.

Ciao, Pierpaolo! Mi chiamo Paolo Castellano e voglio dire che la B$B e miglore ghe la Belanger(e fatto tutto alla stainless invece di quello di mild steel) ma e un po piu difficile installare sulla macchina. Io ho una 1996 GTS con tanti modificationi. Io penso che devi fare uno email a Nadine nella UK. Lei ha cambiato qulache cose per fare la sua GTS uguale alla 450 cavalli GTS Americano.
Buona fortuna in predndere la Viper GTS! Questo photo e un idea per te quando sei fuori e stai facendo le corse con i Ferrari!

·
Registered
182 Posts
BUX (export / Euro) Vipers PCM / ECU is calibrated a little different for our different fuel octane ratings, it is oly about 5 bhp loss. The restrictions are in a plastic insert in the air box (split the box in 2 along the tabs and remove the offending plastic insert) while you're in the airbox fit K&N filtres. The other restriction is the exhaust after the cats, (the sill resonator and twin rear boxes). Fit a Borla or Corsa cat back, and you will benefit from headers, fit Belanger jet-hot coated headers and high flow cats. I've had good deals from [email protected] for the needed items. Best wishes from the UK.

·
Premium Member
15,101 Posts
pierpaolo said:
HI Viper fans.
Best thanks to all

Ciao

Welcome to Viper Alley!

·
Registered
182 Posts
Ciao Pierpaolo, ti rispondo circa la tua domanda per le NaughtyGTS io sono Nadine la persona a cvi Paolo ha detto di riferirti. Le headers sono le stesse per le macchine Euro e USA. Devi passare un test annuale per il rumore con la tua macchina, questo e per le restrizioni imposte, per le leggi Euro sulle e missioni del rumore!

1 - 11 of 11 Posts