Dodge SRT Viper Forums : ViperAlley banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hey. I've read a lot about Vipers and almost every journalist says that the cabins get really hot as well as a lot of the interior pieces. I've never been in one. I've had a bunch of mustangs and you could feel the heat coming in from the footwells but it was a meager price to pay for torque. What say you?
 

·
Registered
Joined
·
3,471 Posts
journalists are fucking pussies
 

·
Enlightened
Joined
·
29,192 Posts
Well, yes and no. The engine does put off alot of heat and the side sills get so you can cook on them and that heat does end up in the passenger area. But with the top off (Roadster) and the windows down, you aren't thinking so much about the heat. (And there is always AC).
 

·
Registered
Joined
·
384 Posts
Nope.
 

·
Registered
Joined
·
159 Posts
Hey, don't mislead the guy. Relative a normal car, it can get hot (in a GTS). The air controls are lets say... "clunky". Even the shifter can seem hot after a long hot drive.

That being said... Don't be huge pussy, buy one and everyone will worship the greasy black stripes you leave on the pavement.

It's more than a fair trade.
 

·
Registered
Joined
·
1,424 Posts
After swapping out the stock stuff for free flow cats and less restrictive mufflers, my car is not any hotter than most cars.
 

·
Banned
Joined
·
26,067 Posts

·
Registered
Joined
·
384 Posts
SoCal Rebell said:
XS TORQ said:
After swapping out the stock stuff for free flow cats and less restrictive mufflers, my car is not any hotter than most cars.
Yup the "flowing" exhaust definately helps, if this is you biggest concern you don't desearve a Viper, fuck off and leave immediately /images/graemlins/supergrin.gif :fist:


.
:stupid:
 

·
Premium Member
Joined
·
19,394 Posts
When the cats are taken out, interior heat is taken out too.
 

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #12 ·
SoCal Rebell said:
XS TORQ said:
After swapping out the stock stuff for free flow cats and less restrictive mufflers, my car is not any hotter than most cars.
Yup the "flowing" exhaust definately helps, if this is you biggest concern you don't desearve a Viper, fuck off and leave immediately /images/graemlins/supergrin.gif :fist:


.

Whoa. It was just a question. Thanks to the rest of you who can respond to an honest question without getting pissed off :nod:
 

·
Banned
Joined
·
26,067 Posts
Darkling said:
SoCal Rebell said:
XS TORQ said:
After swapping out the stock stuff for free flow cats and less restrictive mufflers, my car is not any hotter than most cars.
Yup the "flowing" exhaust definately helps, if this is you biggest concern you don't desearve a Viper, fuck off and leave immediately /images/graemlins/supergrin.gif :fist:


.

Whoa. It was just a question. Thanks to the rest of you who can respond to an honest question without getting pissed off :nod:

Fuck you, you pissant loser, Don I can't believe I sold my porn collection /images/graemlins/supergrin.gif :rofl:


Did give ya a good price though /images/graemlins/laughing.gif



BTW Darkling, go you have a fucking clue where you are? :nod:


.



100% free webcam site! | Awesome chicks and it is absolutely free! | Watch free live sex cam - easy as 1-2-3
 

·
Registered
Joined
·
2,920 Posts
Darkling said:
SoCal Rebell said:
XS TORQ said:
After swapping out the stock stuff for free flow cats and less restrictive mufflers, my car is not any hotter than most cars.
Yup the "flowing" exhaust definately helps, if this is you biggest concern you don't desearve a Viper, fuck off and leave immediately /images/graemlins/supergrin.gif :fist:


.

Whoa. It was just a question. Thanks to the rest of you who can respond to an honest question without getting pissed off :nod:
You just pissed off a whole lot of people with that comment!!!! :dumbass: :newbie:
 

·
Premium Member
Joined
·
5,310 Posts
I know, what's with this place lately? If somebody posts next and asks about Z***o we're going to have to start a new site again.
 

·
Registered
Joined
·
76 Posts
XS TORQ said:
After swapping out the stock stuff for free flow cats and less restrictive mufflers, my car is not any hotter than most cars.
I definitely agree! With the RT and the top on the cabin can get kinda hot but ever since I got rid of the stock cats and exhaust it cooled downed considerably especially with the top off....non issue now!
 

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #19 ·
SoCal Rebell said:
Darkling said:
SoCal Rebell said:
XS TORQ said:
After swapping out the stock stuff for free flow cats and less restrictive mufflers, my car is not any hotter than most cars.
Yup the "flowing" exhaust definately helps, if this is you biggest concern you don't desearve a Viper, fuck off and leave immediately /images/graemlins/supergrin.gif :fist:


.

Whoa. It was just a question. Thanks to the rest of you who can respond to an honest question without getting pissed off :nod:

Fuck you, you pissant loser, Don I can't believe I sold my porn collection /images/graemlins/supergrin.gif :rofl:


Did give ya a good price though /images/graemlins/laughing.gif



BTW Darkling, go you have a fucking clue where you are? :nod:


.
Where am I?
 

·
Registered
Joined
·
8 Posts
Yes, it gets warm, similar to how a late 60s big block would. The AC defeats the problem when desired. It is not a deal breaker by any stretch of the imagination.
 
1 - 20 of 22 Posts
Top